Bedrijfsfotografie, een kostenpost of een investering?
Bedrijven zien bedrijfsfotografie vaak als een kosten post. Toch is dit niet het geval. Bedrijfskosten zijn kosten van bijvoorbeeld w.c. papier, koffie of de glazenwasser. Foto’s van het bedrijf en haar medewerkers geven een persoonlijk karakter aan je website. Het goed in beeld geven van je bedrijf is dus een investering.
Voor elk bedrijf is het dus belangrijk om goede foto’s te hebben. De meenste klanten zoeken eerst op internet wat er te koop is en gaan dan pas de deur uit. Via Google gaat de klant opzoek. Wellicht heb jij ook op bedrijfsfoto’s of bedrijfsfotograaf Eindhoven en omgeving gezocht. En zie je komt bij mij als bedrijfsfotograaf uit Eindhoven terecht.
Het is dus belangrijk dat je voor je uittingen naar buiten bedrijfsfoto’s gebruikt die up to date zijn. De foto’s die ik als fotograaf maak zijn vooral voor websites, brochures, jaarverslagen en ander drukwerk.
Ook zie je dat bedrijven steeds meer een bedrijfsfotograaf inhuren voor hun social media te promoten. Een event, bedrijfsbijeenkomst of een jubilaris. Deze foto’s zijn dan vaak terug bevinden op LinkedIn, regionale bedrijfstijdschriften, etc.
Anno 2020 is het dus belangrijk om gezien te worden maar ook om op te vallen.
Elk bedrijf heeft een verhaal te vertellen. En dat kan in woord én beeld. Wat is jullie verhaal?
Als fotograaf heb ik de plicht om eerst naar jullie verhaal te luisten. Dat verhaal moet ik namelijk naar beelden vertalen.